Energia płynąca z języka migowego w SP 74 we Wrocławiu
Energia płynąca z języka migowego w SP 74 we Wrocławiu. Dziś odwiedziliśmy kolejną placówkę edukacyjną, by w niej poprowadzić zajęcia warsztatowe. Tym razem udaliśmy się na Nadodrze. Tam bowiem mieści się Szkoła Podstawowa nr 74 im. Prymasa Tysiąclecia, która zaprosiła nas w swe gościnne progi.
Cztery klasy (dwie klasy III i dwie klasy IV) uczestniczyły dziś w zajęciach, które poprowadzili przedstawiciele Fundacji FONIS. Edukatorka Maria z pomocą ks. Tomasza, który występował w roli wolontariusza przybliżyli uczniom świat ciszy. Dzieci uczestnicząc w zabawie w odgadywanie dźwięków i rozpoznawanie przedmiotów mogli uświadomić sobie, że poznawanie świata jest możliwa dzięki zmysłom, wśród których jest zmysł słuchu. Po takim wprowadzeniu mierzyli się z szukaniem odpowiedzi na pytanie, co może pomóc w kontakcie z niesłyszącymi i słabosłyszącymi. Ponieważ wśród uczniów była dziewczynka z aparatem słuchowym, bez trudu wskazali na to urządzenie wspomagające słyszenie. Następnie z dużym zainteresowaniem poznawali działanie implantów ślimakowych.
W drugiej części lekcji rozpoczęła się nauka języka migowego. Obejmowała ona zarówno naukę alfabetu palcowego, jak i ideografii, czyli gestów oznaczających słowa. Obok słów związanych ze światem zwierząt (motyl, żółw, słoń, itp.) dzieci poznały także te, związane ze szkołą (długopis, książka, nożyczki, itp.).

Projekt „Energia płynąca z języka migowego” realizujemy w ramach programu grantowego „ORLEN. Energia sąsiedztwa”. Jest on dofinansowany ze środków Fundacji ORLEN.
























































